Kaneelikuklid bataadipüreega ning bataadi-kikerherne ja paprika soe salat – Kiviõli 1. Keskkool

soe salat - Kiviõli 1. Keskkool

Kaneelikuklid bataadipüreega ning bataadi-kikerherne ja paprika soe salat – Kiviõli 1. Keskkool

Bataat oli meile üsna võõras juurikas ja nii tuli alustada googlist. Et mis see on ja mis temaga teha saab. Selgus, et saab peaaegu kõike ning me otsustasime natuke tuttavat (kaneelikuklid) ja natuke uut – bataat. Selline ettevaatlik algus, et oleks ettekujutus, mis võiks välja tulla. Pärast poeskäiku selgus, et bataadid olid hull suured ja nii saime lisaks ka salati (paprika ja kikerhernes tuli juurde tuua).

Bataat koorida, tükeldada, ahjus küpsetada, püreestada ja nii saime massi, mis muna asemel pärmitaignas kena oranžikat-kollast värvi andis. Pärmitaigna sai valmis esimene grupp, siis pidi see kerkima ja nii asus kaneelirulle reaalselt valmistama juba teine pool klassist, kellel tund hiljem oli. Siis või, pähkli ja kaneelisegu vaalitud taignale ning rulli, et saaks lõigata kenad kuklid. Osa bataadipüreest läks ka toorjuustukreemi sisse, mille pärast kaneelikuklitele määrisime.
Lisaks tükeldasime paprika, ühe bataadi (jube suur juurikas oli), lisasime kikerherned ja segasime karripulbri ning oliivõliga ning suunasime ahju küpsema. Umbes 15 minutit grillirežiimil.
Nii sai valmis soe salat ja kaneelikuklid ning koolimaja neljas korrus oli täis imehead lõhna ning üsna mitmed tulid küsima, et mis siin nii hästi lõhnab.
Lauakatmine ja salatite sättimine rohelistele patjadele ning saimegi maitsma asuda. Põnev oli, salat tundus pisut võõras. Mõnele meeldis ja mõnele ei meeldinud. Kaneelikuklid aga kadusid taldrikutelt kiiresti ja maitsesid hästi.

Mis me õppisime? Oskame märgata poes ka toiduaineid, mida enne tähele ei pannud. Saime teada bataadi kohta rohkem ja ei aja bataati segamini batuudiga. Õppisime jagama ülesandeid ja planeerima tööprotsessi, sest isegi paaristundidega kodunduses ei saanud valmis, tuli rohkem ülesandeid jagada. Koos tegutsemine aitab kaasa suhtlemisele, seega tuli teha koostööd köögis kõigiga, et ülesanne lahendatud saaks. Kaalumine ja töö korraldamine, portsudeks jagamine ja lauakatmine, tööpindade korrashoid ja noaga toimetamine, värviteraapia taldrikul – kõike natuke. Ühine laua ümber istumine kui suur perekond ja lauakombed, vestluse pidamine ja meie keelekümblejate jaoks ka eesti keele oskuse arendamine. Kõige olulisem oli ikka oskus üksteist usaldada ja koos tegutseda.

1 kommentaar

JÄTA OMA VASTUSES

Please enter your comment!
Please enter your name here